Autor | Pojazdy w serialu |
---|---|
BoBer
|
Odcinek „Bez instrukcji” pochodzi z III serii produkcyjnej, którą skierowano do realizacji w kwietniu 1968 roku. O kręceniu morskich zdjęć do „Czterech pancernych i psa” powinien wiedzieć więcej A79, który ostatnio zgłębiał ten temat. Ujęcia w Gdyni z okrętem U-92 w tle zrealizowano najprawdopodobniej w czerwcu 1968 roku. W obu przypadkach – „Stawki” i „Pancernych” – jest to zatem pierwsza połowa wspomnianego roku. ------ — Kto panu to mówił? — Mój przyjaciel Teodor. — Pański przyjaciel ma dobre informacje. |
02-05-2014 20:50 |
|
Klamek
|
Udało mi się umieścić cały objazd kamery na jednym zdjęciu. ORP Orzeł 292 (1962) produkcji radzieckiej. Bardzo dobrze widoczna cyfra 2 pod domalowanym U- na polskim numerze taktycznym 292 jak i litera э (e), której zapomniano zamalować. Werk z Gdyni. ------ |
31-07-2014 11:54 |
|
Mohairhead
|
Jeden egzemplarz rikszy nr 14 obsługujący dwa odcinki: "Ściśle tajne" i "Genialny plan pułkownika Krafta" ------ |
12-01-2015 23:10 |
|
jhbsk
|
Zestawienie stopklatek, po lewej Człowiek na torze, po prawej Stawka. ------ – W Paryżu nojlepsze kasztōny sōm na placu Pigalle. |
23-11-2016 11:50 |
|
Banalny
|
Nie mogę skojarzyć, z której części jest ta scena z Kubelwagenem? Może ktoś podpowie. Z góry dziękuję! ------ |
05-12-2018 23:22 |
|
jhbsk
|
Z Genialnego planu. Kloss jedzie do pułkownika Krafta. ------ – W Paryżu nojlepsze kasztōny sōm na placu Pigalle. |
06-12-2018 16:37 |
|
norbis97
|
W odcinku "Edyta" żołnierze z ochrony wiaduktu, podjeżdżają na miejsce wybuchu drezyną, jest to WM5 - powojenna drezyna spalinowa , jedna z pierwszych tego typu konstrukcji dla powojennego PKP. Tutaj oryginał : Źródło ForumKolejowe.pl ------ Pozdrawiam |
05-01-2019 21:01 |
|
Pedro Gomez
|
norbis97, super sprawa. Dopisałem do spisu, razem z parowozem z "Cafe Rose". Świetnie, że znasz się na tematach kolejnictwa, bo, np. w odcinku "Zdrada" pociągi grają prominentną rolę, a tu i ówdzie jeszcze pewnie coś się znajdzie. Ja o tych sprawach nie mam zielonego pojęcia. ------ Chodzi o sprawę |
05-01-2019 23:45 |
|
norbis97
|
Miło wiedzieć że moja wiedza się przydaje :) znam się w tej "branży" gdyż poza zainteresowaniem rzecz jasna naszym serialem,historią oraz rekonstrukcją, interesuję się również kolejnictwem, więc mogę powiedzieć to mój "konik" :D W wolnej chwili luknę na "Zdradę" i zobaczę czy mogę coś wnieść do tematu ;) O "Edycie" napisałem bo właśnie w Sylwestra oglądałem ten odcinek, i skojarzyłem fakty :) PS : W opisie z Cafe Rose, poproszę o poprawienie stylistyki zapisu nazwy parowozu, jest PT47 powinno być Pt47. Wiem sam napisałem wcześniej PT47 ale to wynikło z pośpiechu, poprawny zapis wg norm to Pt47 :) Na marginesie parowóz ten wcale nie jest taki błędny, gdyż przy jej projektowaniu wykorzystano projekt przedwojennego parowozu serii Pt31 , zaś Wikipedia piszę "Do II wojny światowej wyprodukowano 98 parowozów, w czasie okupacji niemieckiej kolejne 12 sztuk. Więc całkiem jest realne że parowóz ten mógł realnie prowadzić pociąg którym podróżował Hans Kloss :) ------ Pozdrawiam |
06-01-2019 02:02 |
|
Pedro Gomez
|
norbis97, poprawiłem wpis. Mam nadzieję, że znajdziesz czas na obejrzenie serialu też pod takim kątem. Gdyby udało Ci się rozpoznać typ wagonów (np. "Zdrada", "Hasło") to też nie krępuj się zamieszczać takich informacji. Pojazd jest pojazd :) Wiesz może co to za skład wjeżdża na stacje berlińskiego metra w pierwszym odcinku? Są to ujęcia zaczerpnięte z filmu "Opowieść atlantycka". Jak myślisz, nakręcili to gdzieś w autentycznym metrze za granicą? Czy może to efekt pracy naszych scenografów? Przydałby się jeszcze spec od motocykli. :D ------ Chodzi o sprawę |
06-01-2019 12:13 |