Świat muzyki analogowej i cyfrowej

Płyty winylowe, kasety magnetofonowe i płyty kompaktowe


Motyw z czołówki „Stawki większej niż życie” wydany został na kilku kompilacjach:

MC_1979LP_MatuszkiewiczCD_1995

CD_1999_1MC_Ale_serialeCD_Ale_seriale

CD_NajCD_Melodie_2004CD_Matuszkiewicz_2017

Kilkunastominutowe suity z oryginalną muzyką z serialu ukazały się na kilku płytach CD:

CD_AdamantanCD_2006

CD_Matuszkiewicz_2016CD_Matuszkiewicz_2017

Przewodni motyw muzyczny serialu opublikowany został na płytach CD także w nowych opracowaniach:

CD_1997_FaziMC_1997_FaziCD_1999_2

CD_AdamantanCD_Hanna_BanaszakCD_Matuszkiewicz_2016

Fragmenty muzyki napisanej do serialu wydano na płytach zawierających zapis koncertu z 2008 roku, który odbył się w ramach XI Festiwalu Muzyki Filmowej:

CD_MatuszkiewiczCD_PMF_2015

Piosenka „Był taki czas” (muz. Jerzy Matuszkiewicz, sł. Wojciech Młynarski) w wykonaniu Stanisława Mikulskiego wydana została na płycie winylowej, pocztówce dźwiękowej i płytach kompaktowych:

LP_Był taki czasFlexi_Był taki czas

CD_AdamantanCD_2014

CD_Matuszkiewicz_2017CD_Serce_2018

Ponadto nagranie w wykonaniu Stanisława Mikulskiego wydawano na nieoficjalnych pocztówkach dźwiękowych.


Piosenkę „Był taki czas” wykonywały także zespoły Skaldowie i Budka Suflera. Obie wersje ukazały się na płytach:

CD_2008DVD_2002

Nawiązania słowno-muzyczne do „Stawki większej niż życie”:

- Łabędzi śpiew Brunnera” (muz. i sł. Emil Karewicz) – wyk. Emil Karewicz

Żartobliwe autorefleksje o popularności wynikającej z utożsamiania aktora przez widzów z serialową postacią. Refreny zaczynają się od słów „Brunner, nie ze mną takie numery!”, a przed kolejnymi zwrotkami pobrzmiewa motyw Jerzego Matuszkiewicza ze „Stawki większej niż życie”. Fragment tej piosenki usłyszeć można w filmie dokumentalnym z 1994 roku pt. „Gwiazdy tamtych lat – Emil Karewicz” w reżyserii Janusza Horodniczego i Krzysztofa Wojciechowskiego.

MC_KarewiczCD_Adamantan

- „Pieśń o bohaterze” (muz. Jerzy Matuszkiewicz, sł. Olaf Deriglasoff) – wyk. Dzieci Kapitana Klossa

Punkowa ekspresja i ironizujący tekst, czyli twórcza transformacja kompozycji Jerzego Matuszkiewicza. Po raz pierwszy zespół wykonał tę piosenkę na Festiwalu Muzyków Rockowych w Jarocinie. Ich występ uwieczniony został w filmie dokumentalnym Piotra Łazarkiewicza pt. „Fala – Jarocin ‘85” z 1986 roku, który w odrestaurowanej i nieocenzurowanej wersji wydano na płytach DVD. Na albumie „Syf bałtycki” zamieszczono dwa wykonania „Pieśni o bohaterze”: z Festiwalu Muzyków Rockowych w Jarocinie z sierpnia 1985 roku (CD) i z VI Festiwalu „Poza Kontrolą”, który odbył się w Warszawie w sierpniu 1985 roku (LP, CD). Nagranie z koncertu w szczecińskim klubie „Trans”, który miał miejsce w marcu 1986 roku, ukazało się na kasecie magnetofonowej (jako „Ballada o”), na płycie winylowej (jako „Pieśń o bohaterze”) i na CD (jako „Pieśń o bohaterze – wersja partyzancka”). Nagranie dokonane w 1993 roku zamieszczono na kasecie magnetofonowej (jako „Pieśń o”) i na płycie CD towarzyszącej książce „Stawka większa niż życie – serial wszech czasów” (jako „Pieśń o bohaterze”). Ponadto koncertowe wykonanie tego utworu wydane zostało na kilku kasetach nieoficjalnych.

MC_Dzieci Kapitana KlossaCD_Adamantan

Fala_1Fala_2LP_CD_DKK

- „Pieśń o bohaterze” (muz. Jerzy Matuszkiewicz, sł. Olaf Deriglasoff) – wyk. Leniwiec

Cover piosenki z repertuaru zespołu Dzieci Kapitana Klossa. Na kompilacjach z 2006 roku utwór ten wydano jako „Pieśń o Hansie Klossie”, pod oryginalnym tytułem zamieszczony został na płycie zespołu Leniwiec. Nagranie pochodzi z 2003 roku.

Od_czapy_2Ostry_dyżurLeniwiec

– „Pieśń o bohaterze” (muz. Jerzy Matuszkiewicz, sł. Olaf Deriglasoff) – wyk. The Kolt

Cover songu o Hansie Klossie w wykonaniu pułtuskiej grupy spod znaku psychobilly.

CD_Prowadz_mnie

- „Pieśń o bohaterze” (muz. Jerzy Matuszkiewicz, sł. Olaf Deriglasoff) – wyk. Olaf Deriglasoff z zespołem

Autocover nagrany na podwójny album podsumowujący trzydziestoletni dorobek sceniczny Olafa Deriglasoffa. W książeczce towarzyszącej krążkom lider zespołu Dzieci Kapitana Klossa określił tę piosenkę jako żart muzyczny i sowizdrzalski kawałek. W utworze pojawia się parafraza serialowego hasła o kasztanach z placu Pigalle.

Deriglasoff

- „Agent J-23” (muz. Jerzy Matuszkiewicz, sł. Waldemar Pawlukiewicz) – wyk. Waldek Pawlukiewicz

Hans Kloss w realiach pierwszej polowy lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Kompozycja oparta została na motywie muzycznym Jerzego Matuszkiewicza ze „Stawki większej niż życie”, wykorzystano w niej dialogi z serialu. W wideoklipie rapujący dziennikarz i jednocześnie autor tekstu występuje na tle plansz komiksu „Kapitan Kloss”, w finale do bohatera piosenki przemawia Emil Karewicz.

MC_PawlukiewiczCD_1994CD_Adamantan

- „J-23” (muz. Jerzy Matuszkiewicz, opr. Skarpeta) – wyk. Skarpeta

Temat muzyczny ze „Stawki większej niż życie” ubarwiony dialogami i efektami dźwiękowymi z serialu. Kompozycję wykonuje zespół preferujący rytmy ska i psychobilly.

Skarpeta_MCSkarpeta_CD

- „J-23” (muz. Jerzy Matuszkiewicz, sł. autor nieznany) – wyk. Amadeo

Discopolowy przebój z anglojęzyczną melorecytacją i agentem J-23 w roli głównej. W zabawnych scenkach wideoklipu występują Emil Karewicz i Stanisław Mikulski, dubbingujący swoje dialogi z serialu. Na płycie i kasecie pt. „Letni wiatr” piosenkę „J-23” wydano w wersji rave, w której nie pojawiają się serialowe teksty Brunnera i Klossa. Autor słów piosenki nie został podany na żadnym fonogramie.

CD_1995_2MC_Amadeo_96

MC_Amadeo_97CD_Adamantan

- „Hans Kloss” (muz. Jerzy Matuszkiewicz) – wyk. Vespa

Motyw przewodni z serialu w rytmie ska. Na kompaktowej reedycji debiutanckiego albumu szczecińskiego zespołu zamieszczono dodatkowe nagrania, a wśród nich  – nowe opracowanie kompozycji Jerzego Matuszkiewicza. W atmosferze zabawy, okrzyków i pomruków pojawiają się parafrazy serialowych cytatów („Brunner, ty świnio!”, „J-23 nadaje”). „Hans Kloss” to nagranie zarejestrowane w 1996 roku.

Vespa

- „Stirlitz i Kloss” (muz. Andrzej Piekarczyk, sł. Wiesław Tupaczewski” – wyk. Kabaret OT.TO

Paraszpiegowska opowieść kabaretowa o przypadkowym spotkaniu tytułowych bohaterów, podczas którego stracili zimną krew, za co przyszło im zapłacić najwyższą cenę. W piosence zacytowano kompozycję Jerzego Matuszkiewicza do „Stawki większej niż życie”. Wydane zostały dwie wersje koncertowe tej piosenki – zespołowa i orkiestrowa.

OT.TO_1OT.TO_2OT.TO_3

CD_2000CD_AdamantanOT.TO_6

- „Wieczór w altanie” (muz. i sł. Zbigniew Raj) – wyk. Tropicale Thaitii Granda Banda

Satyryczny utwór o słowiczych trelach na wiosnę i pannach wymykających się do ogródka, by rozkoszować się szeroko pojętą naturą. W finale utworu toczy się krótki dialog (na pytanie „Słowik!? Nazwisko!?” pada odpowiedź „J-23!”), po którym rozbrzmiewa grany na skrzypcach fragment motywu muzycznego Jerzego Matuszkiewicza ze „Stawki większej niż życie” i rozlegają się strzały. Zbigniew Raj, lider zespołu Tropicale Thaitii Granda Banda, powiedział w wywiadzie, że po cytacie muzycznym i strzałach padających w kierunku grajka następowała wycięta przez cenzora puenta tej krótkiej scenki („Brunner, ty świnio!”).

Tropicale_LPTropicale_CD

Punkowe prowokacje stawkowe zespołu Dezerter. W 1984 roku, podczas koncertu na Festiwalu Muzyków Rockowych w Jarocinie, muzycy umilali publiczności przerwy w występie na zmianę zerwanych strun lekturą komiksów „Podziemny front” i „Kapitan Kloss”. Jarociński koncert zespołu znalazł się na kasetach i płytach zatytułowanych „Jeszcze żywy człowiek” i na nieoficjalnej kasecie „Live Jarocin 1.08.1984”. Na krążkach wydanych w 2011 roku fragmenty czytane przez muzyków oznaczono jako „Kloss 1” i „Kloss 2”. Fragmenty występu Dezertera w Jarocinie zamieszczono również na płycie winylowej „Underground Out of Poland”, wydanej w 1987 roku w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, oraz później – na powielających ten materiał oficjalnych i nieoficjalnych kasetach i płytach grupy (na albumie tym znalazły się ponadto nagrania studyjne zespołu z 1983 i 1985 roku). Po utworze „Szwindel” zacytowano z trzeszczącej płyty winylowej kilkudziesięciosekundowy fragment piosenki „Był taki czas” w wykonaniu Stanisława Mikulskiego (bez przytoczenia w opisie tytułu utworu, jego autorów i wykonawcy). Podczas odtwarzania utworu igła gramofonu przeskakuje, płyta zaczyna zwalniać i w końcu zatrzymuje się. Tę muzyczną prowokację na longplayu „Underground Out of Poland” zatytułowano „Captain Hans Kloss sings” i przewrotnie podano, że nagranie pochodzi z 1943 roku. Na kilku późniejszych wydaniach albumu pomijano ten cytat muzyczny lub jego tytuł.

Dezerter_1Dezerter_2Dezerter_3

Dezerter_4Dezerter_5Dezerter_6

- „Wstawki większe niż życie” (opr. Bogdan Bernacki, real. Mirosław Miazga): I – „Ciotka Zuzanna”, II – „Deszcz ze śniegiem”, III – „Śpiewać każdy może”, IV – „Partyzant”, V – „Edyta”, VI – „Telefon”, VII – „Niemieckie powitanie”, VIII – „Janek”, IX – „Co pan wie?”, X – „Agent J-23”, XI – „Kloss, Hans Kloss”, XII – „Nowy Rok”.

Montaże słowno-muzyczne zawierające dialogi z serialu i fragmenty muzyki ze „Stawki większej niż życie” autorstwa Jerzego Matuszkiewicza. Powstały w 2000 roku na zlecenie Agencji „Superpress”, wydawcy miesięcznika „Twój Dobry Humor”.

CD_Adamantan

Nawiązania słowne do „Stawki większej niż życie”:

- „Hobbyści” (sł. Stanisław Tym) – wyk. Teresa Lipowska, Bronisław Pawlik

Skecz kabaretu Dudek z pierwszej połowy lat 70. XX wieku, traktujący m.in. o sprycie agenta J-23. Omawiając zalety i wady współczesnego budownictwa, Bronisław Pawlik, antykwariusz, zegarmistrz i partyzant w „Stawce większej niż życie”, stwierdza:
A za okupacji to jak było? Brunner wchodził jednymi drzwiami, drugimi wtedy Kloss wychodził i z podwórka jeszcze zawsze zdążył powiedzieć: „Nie ze mną takie numery, Brunner!”. Taaak, tak było!

Dudek_LPDudek_CD

- „Telewizja” (muz. i sł. Robert Brylewski) – wyk. Kryzys

Punkowe potyczki z Klossem. Nagranie zarejestrowane zostało podczas koncertu w Domu Kultury w Ursusie jesienią 1980 roku. Rok później znalazło się na płycie winylowej wydanej we Francji bez zgody zespołu. W kraju materiał ten ukazał się na dwóch nieoficjalnych kasetach (na początku lat dziewięćdziesiątych XX wieku) i na reedycji kompaktowej (w 2014 roku; podobnie jak w wydaniu winylowym na stronie tytułowej okładki edycji kompaktowej wykorzystano obraz Claude’a Caudrona). Po roku 1990 utwór „Telewizja” wydano na płytach i kasetach zespołów Kryzys i Brygada Kryzys w nowych wersjach, jednak tylko w tej z 1980 roku znajduje się fragment opiewający bohatera „Stawki większej niż życie”:
Dlaczego brak nam kapitana Klossa?
On wygląda na herosa.
Gdzie jesteś, Hans?
Szarik, daj głos
.

Kryzys_1Kryzys_2Kryzys_3

- „Telewizja” (muz. i sł. Robert Brylewski) – wyk. Trawnik

Cover żoliborski w rytmie ska z 2001 roku. Muzycy zespołu dokonali drobnych uaktualnień i modyfikacji tekstu. Fragment nawiązujący do postaci agenta J-23 brzmi w nagraniu zespołu Trawnik następująco:
Dlaczego nie ma kapitana Klossa?
On wyglądał na herosa.
Gdzie jesteś, Hans?
Szarik, daj głos
.

Tribute_MCTribute_CD

- „Telewizja” (muz. i sł. Robert Brylewski) – wyk. Happy Pills, gościnnie – Robert Brylewski

Balladowy cover gitarowy z udziałem współzałożyciela zespołu Kryzys. Nagranie zarejestrowane zostało na przełomie 2001 i 2002 roku.

Tribute_MCTribute_CDHappy_Pills

- „Na bohaterów popyt minął” (muz. Aleksander Mrożek, sł. Andrzej Mogielnicki) – wyk. Izabela Trojanowska z zespołem Stalowy Bagaż

Nowofalowa wokalistka o bohaterach w realiach początku lat 80. XX wieku. Agent J-23 wspomniany został w drugiej zwrotce:
W kolejce z kartką w ręku stoją
Z Bolkiem i Lolkiem captain Kloss
.

Trojanowska_1Trojanowska_2

Trojanowska_3Trojanowska_4Trojanowska_5

Trojanowska_6Trojanowska_7Trojanowska_8

- „J 23” (muz. Jerzy Rybiński, sł. Andrzej Mogielnicki) – wyk. Jerzy Rybiński

Apoteoza lat sześćdziesiątych XX wieku z rodzącą się muzyką bigbitową i smakiem taniego wina owocowego. Tytuł piosenki z 1981 roku stanowi luźne skojarzenie z agentem J-23: serialowym kryptonimem w opiewanych czasach nazywano butelkę jabola, która kosztowała 23 złote. Mowa jest o tym w refrenach:
I jeszcze się po nocach śni
Smak wina po 23.

Rybiński_LPRybiński_CD

- „Krach” (muz. Janusz Kruk, sł. Andrzej Mogielnicki) – wyk. Dwa plus Jeden

Nadwiślański pejzaż gospodarczy i społeczny początku lat osiemdziesiątych XX wieku, czyli utopijna wizja „krainy tysiącletnich cudów i bzdur”. W drugiej zwrotce pojawia się nawiązanie do odcinka „Hasło”:
Gdzieniegdzie słychać jak szum morskich fal
Pytanie o kasztany z placu Pigalle
.

Dwa_plus_Jeden_1Dwa_plus_Jeden_2

Dwa_plus_Jeden_3Dwa_plus_Jeden_4

- „Ragazza ’85” (muz. Drupi, sł. Jacek Zwoźniak) – wyk. Jacek Zwoźniak

„Ragazza da provincia” z realiami niemieckojęzycznego kręgu kulturowego. W tekście piosenki znalazła się parafraza dialogu z odcinka „Edyta”:
I choć nie byłaś w wojsku,
Odrzekłaś mu po polsku:
Sehr gut, nie ze mną te numery, Kloss!

Zwoźniak_1Zwoźniak_2

- „Tato, tato” (muz. i sł. Olaf Deriglasoff) – wyk. Dzieci Kapitana Klossa

Przewrotny pean poświęcony idolowi oglądanemu w telewizji i podziwianemu w komiksach. W finale utworu bohater dziecięco-młodzieńczych westchnień zostaje nazwany po imieniu:
Hans daje siłę! Hans daje moc!
Wydane zostały koncertowe wersje tej piosenki z Festiwalu Muzyków Rockowych w Jarocinie z sierpnia 1985 roku (CD), z VI Festiwalu „Poza Kontrolą”, który odbył się w Warszawie w sierpniu 1985 roku (LP, CD) i z ostatniego koncertu zespołu, który miał miejsce w marcu 1986 roku w szczecińskim klubie „Trans” (MC, LP, CD). Ponadto utwór „Tato, tato” wydany został w wersjach koncertowych na kilku kasetach nieoficjalnych.

MC_Dzieci Kapitana KlossaLP_CD_DKK

- „Franek” (muz. Marek Stefankiewicz, sł. Jan Wołek) – wyk. Maryla Rodowicz

Krewka barmanka kreśli sylwetkę bywalca nocnego lokalu. Opisując umiejętności tytułowego bohatera, wokalistka wymienia:
Finezyjne ciosy Klossa
Małym palcem w dziurkę nosa
.

Rodowicz

- „Chciałbym zagrać kaprala” (muz. Bolesław Szulia, sł. Mirosław Łebkowski i Stanisław Werner) – wyk. Emil Karewicz

Piosenka z widowiska „Czy pozwoli panna Krysia”, którego premiera miała miejsce podczas XX Festiwalu Piosenki Żołnierskiej Kołobrzeg ’86. Monolog aktorski, w którym Emil Karewicz opowiada o swoich rolach m.in. w „Stawce większej niż życie” i „Krzyżakach” oraz wyraża marzenie o zagraniu podoficera:

Więc znów po nocach mi się śni
To niezagrane nigdy dzieło.
Chyba do końca moich dni
Będę Brunnerem czy Jagiełłą.

A ja chciałbym zagrać kaprala,
Co zwykłe, żylaste ma dłonie,
Co skręta z gazety zapala,
A jak przyłoży – to koniec
.

CD_Kołobrzeg

- „Tragikomedia” (muz. Felipe, Jaźwa, 660V, sł. Felipe, Wigor, Jędker, Sokół, Łyskacz, Peper, Fu) – wyk. ZIP Skład, gościnnie: Mor W.A.

Twórcy hiphopowych rymów przywołują kryptonim bohatera serialu i tytuł odcinka ósmego:
Nie damy się zakuć jak Murzyni w niewolnicze dyby,
Jak J-23 nie będzie wielkiej wsypy.

ZIP_1ZIP_2

- „Stawka większa niż...” (muz. i sł. Paweł „Włodi” Włodkowski) – wyk. Włodi, gościnnie – Koras

Włodi o otaczającej młodego człowieka rzeczywistości i poszukiwaniu sensu życia. Tekst otwiera opis procesu twórczego:
Na osiedlu jest taka ławka,
tam lubię pisać z bitem na słuchawkach –
dla mnie to stawka większa niż życie
.
Fragment utworu w wersji live z czerwca 2009 roku wydany został na koncertowym krążku zespołu Molesta Ewenement, którego współzałożycielem i członkiem jest Paweł „Włodi” Włodkowski.

Włodi_1Włodi_2Molesta_Ewenement

- „Stawka większa niż życie” (muz. Ziemowit Brodzikowski, sł. Mieszko Sibilski) – wyk. Grupa Operacyjna, gościnnie – Mezo

Filozofia życiowa wyłożona w hiphopowych frazach. W ostatnim wersie drugiej zwrotki i w kolejnych refrenach wykorzystany został tytuł serialu:
Uważam, staram się coś pokazać.
Stąpam po kruchym lodzie, każdy dzień to hazard.
Stawka większa niż życie – pozostanie sobą,
Codziennie ryzykuję, ale mam dla kogo
.

Grupa_Operacyjna_1Grupa_Operacyjna_2

- „Kwiat nienawiści” (muz. i sł. Jacek Jędrzejak) – wyk. Czarno-Czarni i Ania Rusowicz

Song o nienawiści z plejadą postaci ze świata kultury masowej i polityki. W pierwszej zwrotce mowa jest m.in. o bohaterach „Stawki większej niż życie”:
Jak Hansa Klossa nienawidził Hermann Brunner
Nienawidzisz mnie!
Nienawidzę Cię!

CD_CZarno-Czarni

- „Stawka większa niż życie” (muz. i sł. Michał „Sobota” Sobolewski, produkcja: Matheo) – wyk. Sobota

Szczeciński raper o niepokojach egzystencjalnych. Na tle gitary akustycznej i skrzypiec wykonawca wyznaje:
Stawka większa niż życie, moja stawka
Riki-tiki, kolęda, nastrojów huśtawka
.

Sobota

- „Stawka większa niż życie” (muz. Antidotum, sł. Anna) – wyk. Antidotum

Punkowa drapieżność warszawskiej kapeli z żeńskim wokalem. Krytyczna ocena rzeczywistości spuentowana została następująco:
To stawka większa niż życie jest,
Nie żałuj energii i sił.
To stawka większa niż życie –
Twoje marne i puste życie
.

CD_Antidotum

– „Pospolite ruszenie” (produkcja: L.U.C) – wyk. L.U.C feat. Sokół

Raper L.U.C, czyli Łukasz Rostkowski, opisując swoje życie we Wrocławiu, mieście stu mostów, przywołuje postać głównego bohatera „Stawki większej niż życie”:
Wrocław, Hans Kloss da radę,
bo ma moc w łączących nas mostach
.

CD_L.U.C_2011CD_L.U.C_2014

– „Kapitan Kloss” (produkcja: Matheo) – wyk. Borixson feat. Żabson

Raper Borixon, czyli Tomasz Borycki, rozpoczyna opis rzeczywistości od stwierdzenia:
Wisi tu w powietrzu starej nowej ery sztos,
Czuję mały podstęp – hashtag kapitan Kloss
.

Fraza „nowej ery sztos – kapitan Kloss” pojawia się w utworze kilka razy.

CD_Borixon

– „J23” (produkcja: Sir Mich) – wyk. Tede

Raper Tede, czyli Jacek Graniecki, przywołuje w swoim utworze postać Hansa Klossa:
Jot dwa trzy
(Hans Kloss)
(Hände hoch!)
Jot dwa trzy
Hans Kloss
(Hände hoch!)

CD_Tede_1CD_Tede_2

– „Jak James Kloss” (muz. Dariusz Dusza i Adam Antosiewicz, sł. Dariusz Dusza) – wyk. Redakcja

Zespół rockowy Dariusza Duszy z ironią o walce z systemem w latach osiemdziesiątych i snach o potędze pokolenia dzieci „bohaterów”. W refrenie tej piosenki – obok Bonda – wymieniany jest Kloss:
Chcę jak oni dzielnym być
Rewolucję zrobić dziś
Zaraz kliknę „Lubię to”
Chcę być jak James Bond

Jak James Bond
Jak James Bond
A może jak Hans Kloss
Jak James Bond

CD_Redakcja

Nawiązania muzyczne do „Stawki większej niż życie”:

- „Stany lękowe” (muz. Ireneusz Dudek, sł. Dariusz Dusza) – wyk. Shakin’ Dudi

Strach ma wielkie oczy, czyli rockandrollowe sny niespokojne. W początkowej części utworu Jan Błędowski gra na saksofonie potęgujący atmosferę niepokoju fragment motywu muzycznego Jerzego Matuszkiewicza ze „Stawki większej niż życie”. Na płytach kompaktowych z 2006 i 2007 roku zamieszczono dodatkowo wersję koncertową „Stanów lękowych” (nagrania dokonano w Katowicach w październiku 2004 roku podczas XXIV Rawa Blues Festivalu).

Shakin_1Shakin_2Shakin_3

Shakin_4Dudek_AnthologyShakin_6

- „Pot i kreff” (muz. Kult, sł. Kazimierz Staszewski) – wyk. Kult

Autoironiczne spojrzenie na muzyków rockowych z wieloletnim stażem. W środkowej części utworu rozbrzmiewa kilkunastosekundowy fragment kompozycji Jerzego Matuszkiewicza ze „Stawki większej niż życie”.

Kult_2005

- „Stawka większa niż życie” (muz. Jerzy Matuszkiewicz) – wyk. Schizofretka

Serialowy motyw Jerzego Matuszkiewicza wypływający z bitów w stylu techno house. Obie płyty z tym utworem zawierają sety didżejskie (zmiksowane fragmenty różnych utworów).

Techno_SpeedPlaneta

– „Hans Kloss” (muz. Jerzy Matuszkiewicz, opr. Las Melinas) – wyk. Las Melinas

Temat z serialu w opracowaniu formacji specjalizującej się w rytmach ska.

CD_Las_Melinas

– „Intro – Stawka większa niż życie” (muz. Jerzy Matuszkiewicz) – wyk. Orkiestra pod dyrekcją kompozytora
– „Outro – Stawka większa niż życie” (muz. Jerzy Matuszkiewicz) – wyk. Orkiestra pod dyrekcją kompozytora

Koncert z okazji 25-lecia zespołu Big Cyc otwiera i zamyka motyw z czołówki „Stawki większej niż życie” w oryginalnej wersji, który stanowi stały element występów grupy.

CD_DVD_Big_Cyc_2014

Opr. Bogdan Bernacki

 

© 2021 Shen-Kun - Baca - BoBer. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Projekt strony: Hyh - tworzenie stron.